Prowadzenie PZGiK
WEGA umożliwia prowadzenie baz danych Ewidencji Gruntów i Budynków, Geodezyjnej Sieci Uzbrojenia Terenu, Rejestru Cen i Wartości Nieruchomości, Szczegółowych Osnów Geodezyjnych, Bazy Danych Obiektów Topograficznych (BDOT 5000), Ewidencji Miejscowości, Ulic i Adresów. Posiada funkcjonalność tworzenia i udostępniania metadanych dotyczących materiałów PZGiK.
Przechowywanie i kontrola spójności danych
Jedna baza danych, przechowywująca zarówno zbiory danych PZGIK, jak i powiązane z nimi dokumenty, eliminuje konieczność wielokrotnego wprowadzania danych lub uzgadniania treści pochodzących z różnych baz tematycznych. Zaimplementowane struktury danych pozwalają na przechowywanie danych zgodnie ze schematami aplikacyjnymi opublikowanymi w rozporządzeniach dotyczących zbiorów danych PZGiK.
Udostępnianie danych i materiałów zasobu
WEGA poprawia i automatyzuje procesy świadczenia usług dla klientów. Zapewnia rejestrację prac geodezyjnych i kartograficznych wraz z ich zasięgami przestrzennymi. Umożliwia udostępnianie materiałów zasobu drogą elektroniczną przy pomocy automatycznego wydawania materiałów i danych, rejestracji opłat oraz przyjmowania opracowań geodezyjnych.
Przeglądanie danych, raportowanie, analizy
WEGA zapewnia łatwość wyszukiwania i przeglądania stanu aktualnego lub stanów archiwalnych obiektów oraz powiązanych z nimi dokumentów przechowywanych w PZGIK. Umożliwia wyszukiwanie, analizowanie i raportowanie informacji o obiektach lub zbiorach obiektów.