Wielka Brytania: Transport zaprojektowany przez społeczność
Biorąc pod uwagę wszystkie zalety roweru w porównaniu z samochodem, można by przypuszczać, że namówienie osób, które przejeżdżają krótkie dystanse do zmiany środka transportu, nie powinno być trudnym wyzwaniem.
Jazda na rowerze ma wiele zalet: jest zdrowsza, tańsza, bardziej przyjazna dla środowiska i dużo przyjemniejsza niż stanie w korkach. Jednak, mimo licznych starań, by zwiększyć liczbę rowerzystów wśród dojeżdżających, specjaliści od transportu w Cambridge pozostawali bez odpowiedzi na jedno pytanie: dlaczego tak wiele osób nadal decyduje się na samochód, a nie rower?
Zamiast snuć domysły lub czekać na decyzję rady miasta, organizacja non-profit Cambridge Ahead, która zajmuje się poprawą jakości życia w Cambridge, postanowiła zrobić to, co podpowiada zdrowy rozsądek — zadać to pytanie bezpośrednio osobom zainteresowanym.
We współpracy z firmą doradczą Carter Jonas opracowała spersonalizowaną ankietę w ArcGIS Survey123. Połączona z aplikacją webową Esri ankieta nie tylko umożliwiała użytkownikom wyrażenie opinii na temat infrastruktury rowerowej i podejścia do jazdy na rowerze, lecz także dała możliwość zaznaczenia na mapie konkretnych miejsc, które sprawiają problemy.
Jako partner Esri, zespół geoinformacyjny z Carter Jonas był doskonale przygotowany do połączenia ankiety Survey123 z mapami internetowymi Esri w jednej aplikacji oraz do uporządkowania wszystkich zebranych danych. Korzystając z możliwości ArcGIS Pro, zespół pomógł Cambridge Ahead zwizualizować na mapach te informacje. Dzięki temu planiści mogli szybko zorientować się, jak i gdzie budować ścieżki rowerowe, które przyciągną większą liczbę użytkowników.
Rozpoczęcie dialogu
Kluczowym aspektem zarządzania i projektowania inteligentnych miast jest reagowanie na potrzeby obywateli, jednak planiści miejscy muszą wiedzieć o problemach, aby móc je rozwiązać. Spotkania społecznościowe to tradycyjny sposób na nawiązanie tej komunikacji, ale trudności związane z uczestnictwem w nich sprawiają, że niektóre głosy pozostają na zawsze niesłyszane. Dostępny z komputerów, tabletów i smartfonów ArcGIS Survey123 umożliwia każdemu mieszkańcowi łatwe dzielenie się swoją opinią – w dowolnym czasie i miejscu.
Dla organizacji Cambridge Ahead oznaczało to, że mieszkańcy mogli natychmiast wskazywać (oznaczać) konkretne przeszkody, takie jak dziury w jezdni czy korki, zaraz po ich napotkaniu, zamiast czekać na spotkanie dwa tygodnie później, kiedy mogli już nie pamiętać dokładnej lokalizacji ani nawet samego problemu. Każda organizacja może korzystać z Survey123, aby nawiązać komunikację ze swoją publicznością, niezależnie od tego, czy pragnie połączyć się z obywatelami, klientami czy innymi interesariuszami. Oprócz wszystkich szczebli administracji rządowej, inteligentne ankiety zostały już stworzone przez parki narodowe, firmy inżynieryjne oraz organizacje humanitarne.
Następny krok
W ramach działań na rzecz poprawy istniejącej infrastruktury rowerowej, Cambridge Ahead ma w planach wykorzystanie odpowiedzi z ankiety do podejmowania decyzji dotyczących przyszłych inwestycji, szczególnie w kontekście rowerów elektrycznych. Dane geograficzne oraz popularne trasy zgłoszone przez społeczność pomogą organizacji zidentyfikować priorytety w zakresie modernizacji infrastruktury, budowy bezpieczniejszych tras rowerowych i wprowadzenia innych usprawnień, które mogą zachęcić mieszkańców do przyjęcia nowej technologii. Dostosowywane ankiety oraz tworzenie kanałów komunikacji znacząco ułatwiają kontynuowanie rozmów z siecią respondentów. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na wysłanie kolejnych ankiet, czy na publikację wyników na stronie utworzonej w ArcGIS Hub, istnieje wiele możliwości, aby podtrzymać dialog.
Dzięki Survey123 pytania, które zadasz dzisiaj, mogą prowadzić do odpowiedzi, których potrzebujesz jutro.
Zdejmij kółka treningowe
Poznaj więcej korzyści z nawiązywania kontaktu ze swoją społecznością za pomocą ArcGIS Survey123 i odwiedź stronę Esri w Europie, aby zapoznać się z kolejnymi historiami sukcesu.
Uczestnicy projektu
Cambridge Ahead